.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاملي در سخنان اخير رحيم مشايي
محمد مهدي حقاني ـ حامد عبدالهي

چند نکته کليدي از نگاه نويسندگان اين متن، ياري خواهد کرد تا کنش مماشاتي اسفنديار رحيم مشايي معاون رييس جمهور محترم و رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، رمزگشايي شده و واکنش مناسب با اين پديده نادر اما مسئله ساز، پيشنهاد گردد.

1. پيروزي دولت مکتبي ، انقلابي و اصول گراي دکتر محمود احمدي نژاد، از سويي اميد دل مستضعفان و دلسوزان نظام را زنده کرد و از سويي دلدادگان به آن سوي مرزها را مأيوس ساخت . اين خرسندي و دلسردي اما به کشور محدود نشد و هواخواهان انقلاب اسلامي و دشمنان را نيز فرا گرفت . صبر، ابزار دوستان و نيرنگ ، راهکار بدخواهان شد . در اين ميان هر دستاويزي، براي سنگ اندازي و نديدن پيشرفت انقلابي کشور، به کار گرفته شد به ويژه رسانه ها نقش، بزرگنمايي و تخريب را به عهده گرفتند و گاه افرادي را نيز همراه ساخته و در جنگ رسانه اي خود به هماوردي مجازي و دروغين کشاندند . اين کار به يقين براي هدر دادن هزينه و دور کردن افق کارگزاران نظام از خواست هاي حقيقي نلت بوده و هست .

2. دستگاه تبليغاتي مزدوران و کوته انديشان خرد، که در همان مبارزات انتخاباتي بازار شايعه و تهمت را کورکورانه داغ مي کردند با آغاز به کار دولت نهم نيز به ادامه انجام وظيفه پرداخته و از هيچ فرصتي دريغ نکردند . فهرست بلندي از اقدامات اين آدمک ها را با مرور رسانه ها مي توان تهيه کرد . نمونه اخير آن هم سناريوي پوچ اهانت به نوه محترم حضرت امام (ره) بود که علي رغم صرف هزينه هايي ، با درايت و هوشياري عقلاي قوم، بي نتيجه پايان يافت و ناکامي جريان مستبد را به دنبال آورد
.
3. همان گونه که اشاره رفت ، سخنان بي اساس جناب مشايي نيز موردي در ادامه همان فهرست ارزيابي مي شود . مهم نيست که نيت چنين افرادي از به زبان آوردن عباراتي چنين چيست و آيا از سر جهل است يا غرض ؛ مهم اين است که دستاويز چشم بستن به اين همه اقدامات خدمتگزارانه دولت پيدا شده و مي توان در بوق و کرنا کرد که دولت از اصول منحرف شد و وااسلاما و وا ايرانا! گرچه تناقض گويي هاي اصحاب جناح هاي سياسي و ارگان هاي مطبوعاتي آنان براي اهل خبر، پوشيده نيست اما شايد نياز به ياري حافظه باشد تا به ياد بياوريم سخنان جدي و هدفمند عده اي در باره رژيم صهيونيستي و آرزوهاي قلبي آنان را که گاه در پس واژگاني ، عنوان شده و ثبت است .

4. جاي نگراني نيست که خط امام و راه امام در باره غده سرطاني اسرائيل چنان واضح و روشن است و بحمدالله امکان سوءاستفاده رجاله هاي سياسي را مرتفع ساخته و امروز نيز سياست رهبر انقلاب همان است که امام راحل ترسيم کرده اند . پس ما دراين مسئله مشکل راهبرد و انديشه نداريم بل مشکل ، چگونگي برخورد هشيارانه با يک سخن بيجا از يک دولت مرد است همين !

5. خوب است ياد آوري شود، مسلمانان و جهان اسلام با صهيونيزم ، مشکلي ديرينه، تاريخي و لاينحل دارند . گذشته رفتار نابخردانه اين گروه که در قرن ها و هزاره هاي پيش، با نام ها و اهداف گوناگون رخ نموده در قرآن کريم مطرح شده است و آينده سبکسري و عناد آنان و سرنوشت محتومشان نيز ذکر شده است . پس بد نيست پيش از هر گونه اظهار نظري ، به قرآن کريم و حتي کتاب مقدس نگاهي انداخته شود . گزارشي از اين مطلب در مقاله « قرآن و هشدار به صهيونيست ها » منتشر شده است.

6. آن چه که به عنوان " مردم اسرائيل" از آن ياد شده تا گستره توهم مهرورزي را به اثبات برساند، اصلا وجود خارجي ندارد ! اگر کسي پذيرفت که مردمي هستند چگونه مي تواند دولت منتخب آن مردم را به رسميت نشناسد ؟ سخن اين جاست که پادگاني بزرگ در سرزمين مقدس فلسطين، غاصبانه تشکيل شده و انسان هايي که در آن واحد هم سياستمدارند هم نظامي هستند و هم شهروند ادعاي کشوري خيالي با نام اسرائيل را دارند و با تسلط رسانه اي توانسته اند نظر مثبت دول کشور هاي غربي را جلب کنند . مهاجران غاصب سرزمين مقدس اديان آسماني ، براي اعتقادات افراطي خود دست به هر عمل و حشيانه اي مي زنند و به جاي پرداخت حق توحش به مردم جهان ، کمک هاي مالي و معنوي نيز از مستکبران دريافت مي کنند. در اين پادگان بزرگ ، مرزي ميان شهروند آماده رزم با نظامي ساکن در شهرک ها و دولت مردان ارتشي وجود ندارد .

7. نبايد گذاشت به بهانه سخني نابخردانه ، عده اي در داخل و خارج از باز شدن باب رابطه « ملت ـ ملت » چشمانشان برق بزند و يا سياست بازان ديگر با مقايسه اسرائيل و آمريکا ، فرصت را براي فتح باب گفتگو با دولت مستکبر آمريکا توصيه کنند بي آن که تغييري در رفتار معاندانه آن ها رخ داده باشد به ويژه که در مسئله پيشرفت هسته اي ايران شاهد خصومت هاي آمريکا هستيم.

8. اين نکته عرفاني که ما همه جهان را مظهر لطف الهي ببينيم و حتي عذاب جهنم را پرده اي غفراني براي پاک شدن انسان ها بدانيم مشکلي ندارد همان گونه که حضرت امام در يکي از سخنراني هاي پربارشان ، رئيس جمهور آمريکا را دنبال قدرت مطلق يعني خداي متعال دانستند . اما اين نگاه عارفانه، تأثير تاکتيکي در جبهه جنگ يا سياست خارجه نداشته و ندارد . باز توصيه مي شود آموزه هاي آسماني دين مبين اسلام در کنار هم ديده شود تا با استناد به بخشي از اين معارف از بايسته هاي راهبردي خود باز نمانيم و به دستور قرآن به گونه اي سخن نگوييم که موجبات سوء استفاده دشمن ، فراهم گردد.

9. نپرداختن به بحث هاي بيهوده و کارشناسي نشده و جدل هاي طاقت سوز و سردر گم کننده ، پافشاري بر مواضع به حق جمهوري اسلامي که بنيان گذار کبير آن حضرت امام خميني (ره) ترسيم کرده اند ، تحت رهبري هاي فرزانه مقام معظم رهبري و حفظ وحدت در برابر دشمنان، امري است که همواره ملت ايران را از بحران هاي بزرگ رهانده است چه رسد به مسائل کوچکي که به راحتي مي توان آن را حل کرد . بنابراين نيکو آن است که همت و توان خود را در ياري رساندن به دولت محبوب ملت و مورد حمايت مقام ولايت صرف کنيم و با غرض هاي شخصي و حب و بغض هاي سياسي و انتخاباتي کام ملت را تلخ نکرده و ساحت مردم شهيد پرور ايران را نيالائيم.

10. پيشنهاد اين است که رئيس جمهور محترم اين بار نيز چون اقدامات انقلابي ديگر خويش، با يک جراحي کوچک، دولت را از هر گونه شائبه اي دور ساخته و از مظان اتهامات تفرقه انگيزانه دور سازند . بديهي است کنار گذاشتن فردي که درک سخنان ادبي سياسي و گردشگري اش مجال و هزينه بسياري مي طلبد هرچند داراي نسبت فاميلي باشد از فرزند خميني کبير، انتظار مي رود گرچه شايسته تر اين است که جناب مشايي به جاي توجيهات بد تر از گناه ، خود پيش قدم شده و عرصه سياست و کرسي دولت را به ديگر همسنگران واگذار کرده و دکتر محمود احمدي نژاد را اين گونه ياري نمايد . باشد که در پيشگاه ملت که هرچه فرياد داشته اند بر سر صهيونيست ها زده اند و ورزشکاران غيوري که به دليل هماورد نشدن با صهيونيست ها از مقام هاي ورزشي خود چشم پوشيده اند ايشان را شامل مهروزي و بخشش خود قراردهند.

محمد مهدي حقاني ـ حامد عبدالهي


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.